onsdag 4 juni 2008

Hemskt

Igår pa flygplatsen var där ett barn som skrek och hade värsta utbrottet. Typ i Chase ålder var han nog. Hans pappa drog honom in på toaletten och skrek på honom att han skulle sluta gråta. utifrån lät det som att han slog honom och spotta på honom. Jag som inte kan hålla käften gick in pa killarnas toalett och fråga om allt var OK. Så sa han ja, så sa jag att barnen oftats inte slutar skrika och gnälla för att man skirker på dom. Och att han kanske skulle prata med honom normalt istället. Men det tänkte han dock inte göra med sin son och sa att jag kunde försöka.

Jag la mig ner på golvet och krama den lilla pojken och var själv på väg att börja gråta. Lillkillen lugna sig ganska fort. Och när han var lugn forsökte jag prata med honom om Hawaii och hans baseballtröja. Han sluta i alla fall skrika och jag berätta for pappan att jag tog hand om två barn själv. och bad om ursäkt att jag hade lagt mig i men att om han vill att hans barn ska sluta skirka, kan det vara bra att testa en ny metod.

Inga kommentarer: