torsdag 17 april 2008

3 doors down

Jag hade ju bokat konsertbiljetter till 3 doors down för Heidi skulle få uppleva något kul när hon va här. Men det sket ju sig. Eftersom jag fick betala för både min och Heidis biljett, så var jag tvungen och gå dit själv och se lite, men kunde inte riktigt njuta av konserten eftersom jag var orolig för Heidi. Alltså 1200 kronor för något jag inte riktigt kunde njuta av. Lite tradigt.

Men endå jag får nästan säga att dem där 600 kronorna extra var OK eftersom jag fick se 12 stones, Red och såklart 3 doors down.

Det hela började med 12 stones, som spruta en massa vatten på publiken, (Jag förstår inte riktigt det, jag personligen tycket mest att det är irrterande när dom gör det.) Sedan hade sångare lite konstiga grimaser för sig.

Sedan kom Red och uppträde för oss, även en av dom tyckte om och spruta ner publiken med vatten? Det var en massa hoppande på scenen i början av varje låt och publiken följde med, vilket gjorde att hela golvet lyfte sig.

I början av konserten när 12 stones och Red spela, fatta vi inte särksilt mycket. Vi hade inte en aning om att där var förband och blev lite sådär chockade när vi inte kände igen artisterna på scenen. Men sen kom dem efterlängtade 3 doors down upp på scenen och alla blev helt lyckliga.

Jag fann tydligen en kompis i publiken också, Tydligen så drar jag människor till mig, Erika drar spindlar till sig, jag drar människor till mig. Alla vill tydligen prata med mig. Men denna kvinnan prata med mig nästan heeeela tiden. Jomen visst är det trevligt, men ibland kan det bli lite överdrivet också.

Jag fick höra halva första låten sen var jag tvungen att bege mig in på toaletten för att försöka hitta Heidi. Jag hörde resterande av konserten, helt lonely i bakgrunden, eller ja, där var några som tydligen ville prata med mig, men jag bara nicka, log och höll med. Det funkar alltid.

Jag veeerkligen njöt av det lilla av konserten jag fick se, heeelt underbart. Bara så jäävla synd att Heidi missa det, eftersom det egentligen var för hennes skull.

Inga kommentarer: