tisdag 22 april 2008

Mary j Blige and Jay-z

Igår kväll var det då dax för mig och Heidi att gå på konsert. Vi gick först hela dagen och vänta på det där telfonsamtalet som vi trodde skulle komma (Eftersom vi redan haft otur med allt tänkte vi att denna konserten skulle ställas in eller något annat) Men det kom aldrig, som tur var.

Hela dagen gick på som vanligt. Jag fick dock sluta en timme och tjugo minuter innan jag egentligen skulle. Helt underbart, fick göra ved mig och bara ta det lugnt. Jag drack till och med en Xider och det kändes verkligen som man skulle ut och partaja.

När vi var färdiga begav vi oss ner till Munitåget. Vi båda hade nya kläder och nya skor. Dem där skorna var kanske inte det smartaste valet. Rätt höga och sådär ja. Jag fick väldigt mycket skoskav iaf. Sedan efter det tåget tog vi BARTen till Oakland. Så nu fick Heidi åka över BayBridge också. (Hon får va med om en massa) Tåget stanna precis vid Oracle arena, så det var skitbra.

Stället var vekligen gigantiskt. Där var rätt många mörkhyade personer och jag och Heidi kände kanske inte riktigt att vi platsa in där. Men när vi sen såg några andra vita, så var det Ok. haha. När dem sen börja konserten, var vi typ dem enda som inte visste vem det var som var förband? Alla bakom oss stod verkligen och skrek ut. HAHA.

Det var i alla fall The dream fick vi bekräftat av två killar, som sedan ville bjuda oss på mat och dricka. Vi blev värsta kompisarna. Sen när dem gick och handla bytes deras platser ut till ett gäng hashrökare. Det var inte så trevligt att sitta där i den lukten. Man blir verkligen passivrökare här i usa. Sedan hade vi det där paret som hade ett förjävla tåkigt förhållande. Innan showen ens börjat, hade dem börjat bråka, först över maten och sen tydligen en massa andra. Han gav upp och börja dricka en massa istället. Vilket gjorde att han senare bjöd på en förjävla konstig show också.

Brevid oss hade vi också den där mörhyade killen som spillde ner Heidi, ville bjuda ut oss på middag, ville ha med Heidi till LA, gav mig sitt nummer och pussa mig på kinden. För fan. Vi var inte särskilt intresserade.

Tåget hem tog en jävla tid och vi var hungriga. Vi tog en pizzaslice i Castro och kom fram till att alla killar i Catro inte är Bögar? det var något nytt. haha. Sedan bussen hem.
Dom som körde förbi oss måste ha skrattat åt hur vi gick. Värsta skoskavet, frös, trötta och hungriga, kan inte ha sett särskilt vackert ut. haha.

Men det var en förjävla bra konsert och verkligen värt allt det där andra. Mary j Blige var exremt bra, hon körde både nya och gamla låtar, och som vanligt Jay-z prata mest en massa som vi inte förstod. haha. Men vi hade så jävla kul, var så jävla lyckliga och bara njöt. Återigen kom jag fram till att jag har det verkligen skitbra här i San francisco.

1 kommentar:

idaar sa...

Fan, det later riktigt harligt! Sjalv kommer Bush till min stad pa lordag. HAHA ;-)