söndag 27 april 2008

Alcatraz

Heidi ville såklart till Alcatraz, precis som alla andra turister i San francisco. Så därför skulle vi ta en tur dit, vi bjöd med Nathalie, eftersom hon inte vatt där innan heller.

Jag tyckte faktiskt att det var intressant att gå där en gång till, men jag kom ihåg mycket från första gången. Heidi blev helnöjd och Nathalie trodde det skulle va bättre.
(Men jag tycker fortfarande att det är irrterande med alla människor som springer runt omkring och man fattar inte riktigt var man ska gå emellanåt, också går ens sällskap åt ett annat håll när man själv inte ska dit än, så blir man lite stressad.)

Efter Alcatraz satt vi och njöt i solen i väntan på båten tillbaka till San francisco. Då fick jag låna Nathalies kamera och leka lite. (Nu blev jag ju väldigt sugen på att köpa en egen, men vet inte riktigt om det kommer vara värt det? jag får helt enkelt fundera lite på det där)

Väl frame i San francisco gick vi runder på Fishermans Wharf. Jag och Heidi hitta killen som skulle måla oss, och jag blev döpt till Felecia. Sedan gick vi och kolla på pier 39 och sjölejonen lite. Nathalie hade bara vatt där en gång sen hon kom hit. Katastrof. haha.

Vi avsluta med glass på Coldstone, väldigt mysigt och väldigt gott.

Inga kommentarer: