söndag 27 april 2008

Heidi

Idag sken solen utanför mitt hus. Riktigt gott. Jag bara älskar solen. Lina ringde och väckte oss idag också så vi kom upp tidigt. Låg och sola till klockan 1 sen var det dax att börja göra ved sig.

Innan där hade jag fått Sverigesamtal också. Jag fick pratat med Lina, Pappa, Agneta och David, vilket alltid är uppskattat.

Sedan drog vi iväg till det där aupiarmötet som alla aupairer var tvugna att gå på denna gången. Det var ju verkligen jätte trevligt. haha. Men vi i alla fall träffat några gamla kompisar som jag inte sett på ett tag. haha låter ju som jag har bott här forever. Men jag har faktiskt träffat några aupiarer vid detta laget. hehe.

Sedan åkte jag, Heidi, Nathalie och Cissi vidare mot downtown och åt middag. Vi tre ska vara nyttiga imorogn, igen, och Heidi börjar den första maj. haha. Silka planer.

Imorgon/inatt åker Heidi och nu börjar det bli lite sorgligt. Men jag har inte fattat det riktigt innu, även om vi packat allting och handlat allting till Sverige och sett allting i San francisco. Så kan jag inte riktigt begripa att imorogn vid denna tiden sitter jag här helt själv igen.

Såklart det är lite skönt också, att komma tillbaka till vardagen igen och inte spendera så mycket pengar. Men det är mest hemskt. Nu dröjer det 6 månader till tills jag ska träffa min Heidi-gumma igen. Helt hemskt. Sedan ska hon hem till allt det där hemma och alla dom där jag saknar så extremt mycket.

Den senaste veckan har barnen också vatt riktigt jobbiga och på dåligt humör, så jag har nästan velat åka med Heidi hem. Men ikväll så lyckades barnen att Charma mig igen och jag vill inte riktigt hem innu (Men om 6 månader, tror jag).

1 kommentar:

ceciliafondin sa...

eller så förlänger du!

ps. Sverige kommer vara kul i en månad max, San Francisco är alltid underbart!