fredag 18 april 2008

Turister


Vilken dag jag och Heidi har haft idag. Vi har lekt turister till max. Jag fick ju fredagen ledigt eftersom jag jobba så mycket i Sunvalley. Vilket gjorde att jag och Heidi hade mer tid. Men eftersom jag nu kan alla turistgrejorna, fick vi med det mesta idag.

Imorse gick jag och träna. Jag skulle först gå en promenad i backen som vanligt och Heidi skulle med. Men eftersom Heidi inte är van vid mina backar här, så har hon gått för mycket och fått onti vaderna, vilket gjorde att hon inte orka hela backen.

När jag kom hem från gymmet fick jag telefonsamtal av Lina, alltid uppskattat. Jag berätta om min sjuka dröm, först tyckte hon det var tråkigt att det inte stämde, en viss del då. Sen den andra delen berättade hon att det berode på att jag sakna eller älska den personen typ.

Sen tog jag och Heidi oss downtown, fishermans wharf. Vi hoppa på sightseeingbussen, som jag inte betala något för, eftersom jag hitta biljetten, helt otroligt, jag sparade 27 dollar. Vi fick lite info och en massa bilder av alla tursitattraktioner i downtown.

Efter bussen gick vi upp till Lomabrdstreet så Heidi kunde få lite bra bilder där. Sedan fortsatte vi igenom Fishermans wharf och pier 39. En massa promenad. Heidi säger att jag tröttar ut henne. haha. Sedan tog vi tåget downtown och köpte dem där läckra skorna, fick Heidi till att köpa ett par också. Så nu är outfiten snart redo för konserten på söndag. (Mary j Blige and Jay-z)

Sedan gick vi igenom Chinatown och North Beach (vilket är little Italy i San francisco). Där hade vi bokat bord på The Stinking Rose. Jag åt samma som förra gången. Jag och Heidi kom fram till att detta var mitt Tycho i San francisco. Otroligt god mat och inte så jätte farligt dyrt. (För er som inte kommer ihåg är det vitlöksstället, där dem har vitlök i ALLT.)

Sedan gick vi lite downtown igen och sedan mot Safeway och Castro. Sedan hem. Nu är vi helt slut igen och imorogn är det sovmorgon, förhoppningsvis. Vi vill att barnen ska väcka sina föräldrar imorgon, Tack.

Imorse kom dom in och väckte mig, stod och stirra på mig som vanligt och väsnades med dörren tills jag vakna. Okej, det är väldigt gulligt att dom kommer upp till mig även när deras föräldrar är hemma. Men är jag ledig, så vill jag Sova. Så godnatt.

Inga kommentarer: