måndag 19 maj 2008

Bay to breakers

Igår var det dags för Haydens födelsedagspartaj. En massa vuxna och en massa barn. Hayden hade sitt kalas ihop med Gabby och dom hade det på en pumpkin farm. Det var värsta gjort för att ha kalas där, så man hyrde en liten plätt och sen kunde mna betsälla pizza, hoppa i hopptornen och åka tåg. Där var också massa djur man kunde mata och rida på. Hayden hade ett suveränt kalas.

Jag däremot blev lite uttråkad. En av deras kompisar som jag träffa precis när jag kommit hit, kom inte riktigt ihåg mig och beskrev mig som den nya aupairen. Jag bara nej jag är inte så ny längre, har vatt här i 7 månader.
.
Påvägen till pumpkingfarmen åkte jag tillsamans med Erin dit. och hon verkligen fråga ut mig om mitt liv och tyckte jag skulle fixa falskleg så jag kunde gå ut och sånt. Jag tror faktist att det dom verkligen vill att jag ska stanna.
.
Det känns lixom bra, men igår hade Jon en av sina värsta dagar. Han var verkligen idioit mot sin fru, sina barn och sin mamma hela dagen. Katastrof. Hayden hade tydligen kissat på sig tre gånger sen Jon kom hem. Och efter kalaset gjorde han det igen. (Antagligen hade han inte gått på toaletten på hela dagen eftersom det varit mycket som hänt och ingen påminnt han.) Då säger Jon, att han är värre än en hund och blir jätte arg på Hayden. Asså jävla idiot, ibland blir jag så arg på honom.
.
I alla fall imorse var det dags för promenaden mellan Baybridge och beachen. Jag, Nathalie, Cissi, Lela och Erika begav oss dit för att joina. Så klockan ringde 6 imorse, har aldirg gått upp så tidigt sen jag kom till SF, helt hemskt. Men dit kom vi och jag var iklädd min ibrahimovictröja.
Sedan måla vi sverigesflagga i huvudet och skrev sweden och sweetland på oss. Det var rätt många Sverigeropningar efter oss.
.
Jag gillar sånt här, när alla bara gör vad dom vill och klär ut sig och intar en massa alkohol och allt bara blir så flummigt. Det känns verkligen som man var på en festival och allt bara var jätte wooo.
.
Vi gick 4 miles sen börja det bli för mycket och vi var trötta. Vi tog en lunch på Mcdonalds. Och klockan är bara 2 pm, fast de känns som hon är 9pm. Jag har tänkt sova lite middag, sen göra ved mig och bege mig ut för att gå på konsert me dom andra svenskarna. Skitnaaajs.

1 kommentar:

lo mejor sa...

Jon verkar ha lite problem faktiskt!Ska du vara i SF längre än vad du har tänkt då?