måndag 26 maj 2008

Memorial day

Idag är det Memorial Day i USA, som alltid infaller på den sista måndagen i maj. Dagen firar till minne av amerikanska soldater som har dödats i krig. Dagen spenderar alla med att vara lediga, förutom jag då vill säga. Egentligen är det en vanlig måndag, så ska ju inte klaga. Men barnen är lediga från skolan, mina kompisar kommer inte jobba heldagar, mina värdföräldrar sitter fortfarande i pyjamas, så tror inte dom ska till jobb.

Men jag ska jobba, usch, om 35 minuter. Jag sa att denna helgen skulle jag ta det en massa lugnt och lägga mig tidigt var dag. Jag till och med lova mormor det. Men nu sitter jag här och har inte somnat tidigt en endste dag. Så idag kommer jag decka direkt efter jobb och säkerligen sova till morgonen. Men nu känner jag att jag måste vila ut mig, så jagkan bli frisk och inte vara trött. För på onsdag kommer Josefin, sen på torsdag åker vi!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: