fredag 2 maj 2008

Valborg i San francisco

Erika som bor hos en svensk familj, bjöd in oss andra svenskar till lite Valborgsfirande. Såklart ville vi alla komma. Så då tänkte jag att jag hör med Erin så det nu går bra. Såklart blir jag inte förvånad när hon säger att hon hade velat att jag jobba. Mne tack och lov blev det ändrat i nästan sista sekund.

Jag jobbade dock över lite sen tog Jon över och jag kunde göra ved mig. Vi fick ju dock klä oss varmt eftersom vi sulle sitta ute. (Vilket Nathalie glömde bort. haha.) Men när jag var helt färdig och skulle bege mig, var min värdpappa snäll och tala om för mig att jag såg bra ut.

På vägen ner skulle jag försöka köra den nya grejen jag läst om, (att man ska le till så många människor som möjligt på samma dag), Jag var redna på jätte gott humör men när alla bara log tillbaka och blev helt glada, blev jag ju ännu gladare. haha.

Sen när jag vänta på bussen, kände jag mig lite stressad, stod och räkna mina småmynt som skullegå till bussen. Så tappar jag en, (trodde det var en cent men det var det inte ens), och så klart knackar det till i mina byxor, ja tack, precis vad jag behövde. haha.

Men det förstörde faktiskt inte mitt humör, för jag skulle coh fira svensktradtion (Som jag annars brukar skippa men endå) Med 4 väldigt trevliga pinglor.

Såklart var det ockås jätte trevligt. Erika grilla till oss, sedan hade jag en importerad xider med mig, vi hade vår egen brasa, och bra musik. Kan det bli bättre?

Men den första maj innebar tyvärr inte ledighet som det gör i Sverige, så vi andra fick pallra oss upp och slöa igenom dagen. Med två skrikga barn, wiiiehoo.

Inga kommentarer: