fredag 4 juli 2008

4th of july

Ja nu var denna högtiden också över. Jag fick sovmorgon och vi har haft det slappt hela dagen. Jag fick följa med till 4th of july paraden vilket är den stora grejjen för dagen. Sen är det fireworks på kvällen. Men eftersom vi befinner oss på landet och bara kan ta oss till småstäder/ byar så är detta inte särskilt stort. Jon berätta dock om vi hade vatt i San francisco eller någon annan stor stad hade både paraden och fireworksen varit amazing. haha. vad roligt att vi är här nu då.

Min uppgift för kvällen var att ta hand om alla fyra barnen. Mina egna barn, Chase på 4,6 år och Hayden på 3 år. Plus Charlie på 4.6 år och Tatem på 2 år. Woohoo. Jag ska definitivt inte ha 4 barn i dessa åldrarna. Det är en sak som är säker. I alla fall så bada vi, städa huset och trädgården. Jag laga mat och vi år middag. Sedan såg vi film, borsta tänderna och läste en bok. Sedan blev här liv i bygget.

Tatem ville inte sova, så jag gick ned på nedanvåningen med henne. Hayden och Chase höll på och leka runder och skrika så Charlie inte kunde sova, så hon fick lägga sig i min säng. Sedan ville Tatem lägga sig där uppe så gick upp med henne. Sa till Haydne och Chase att sluta leka och sova. Så dom somna. Sedan ville Tatem ha vatten och börja gråta, jag hämta vatten och hon sluta gråta men fortsatte att skrika. Så jag sjöng Little einstein för henne. Sedan sjöng vi den tillsamans och hon somna så gott. Då kommer Charlie upp och säger att hon inte kan sova och följer efter mig vart jag än går. När hon väl somnar, efter 2 timmar, kommer föräldrarna hem och jag drar denna historien.

Det var inte lätt och det finns ingen risk att jag ska ha så här många barn samtidigt. Nooway. Jag kan passa dom och få betalt men ska absolut inte ha så många barn själv. Tack och lov att jag är ledig imorogn och kan sova ut.

Jag vet inte om jag ska vänta på Jon och Chas fireworks eller om jag ska sova. The parents hoppa precis in i the hottub så lär nog ta ett bra tag. Sen är dom väldigt berusade också. haha. så kanske inte ens vågar stå där ute. haha. nej godnatt.

Inga kommentarer: