tisdag 1 juli 2008

Lååååång dag

Dagen idag ha varit en av dom lääängsta. Det börja med att jag glömde bort att jag börja tiidgare idag. Så när jag precis vaknat och insåg detta, hade jag 25 minuter på mig att göra ved mig. Det gick väldigt undan. Sedan gjorde jag frukos och Hayden, klädde på honom och tog hand om tvätten.

Sedan begav vi oss ner till Castro för att gå till banken och sätta in min lön, som jag inte hade fått på 5 veckor, så det var väldigt mycket pengar. Sedan begav vi oss vidare till Eureka park. Där vi sprang runder en massa och lekte. Vädret var kasst så jag tröttna rätt fort. Och börja tjata på Hayden att vi skulle gå hem. Efter lite tjat kom vi fram till at vi gick hem om vi tog bussen. Då passa jag på att använda alla mina encentare som mina "roliga" kompisar gav till mig i födelsedagspresent. Han på bussen bara garva åt mig och fråga om jag rånat Haydens spargris.

Hem kom vi, alldeles för tidigt. Normalt brukar jag utnyttja den tiden till datorn. Men eftersom Jon var hemma under dagen fick jag vackert leka med mina barn. haha. Ne,j me jag och Hayden läste en bok och mysite i soffan. Fram tills Chase kommer hem och visar att hon har med sig kakor som dom ska äta efter lunch. Usch vilket liv det blev på honom. Men efter en massa gnällande och skrik åt dom upp sin lunch och fick sina kakor.

Innan Hayden sovmiddag, rensa vi ut hans kläder. Och under tiden han sov städa vi hela Chase rum och städa ut en massa skitleksaker. Så fort Hayden vakna gick vi ner till hans rum för samma prosedur. Alltså är det bara mitt eget rum som behövs städas nu. Resten av huset är rent.

Sedan bada vi och åt middag. Såg på pippi Långstrump och sen nattinatti. Ja, jag jobbar kväll idag också, till råga på allt. Så snart är jag uppe i en 12 timmars dag. Det värsta är att jag är tröttast av dom alla. Drömde en massa mardrömmer natten till idag, att folk jaga mig och sånt. usch, så är väl därför jag är trött.

Men Nattiz och Erri kommer snart, och då ska vi äta glass och se film. Riktigt mys.

Inga kommentarer: