tisdag 1 juli 2008

Midsommar

Vi åkte till Clear lake som bestämt. Inget var som vi trodde, men allting var jätte bra endå. Det var runt 100 pers. En massa 20 åriga svenska aupair tjejer, precis som vi. Sedan en massa blandade killar. Men det var trevligt. Det tog 3 timmar att köra dit. Så vi kom dit runt 23. Såklart var vi alla pepp efter massa bra musik i bilen plus en massa förväntningar. Så vi drog igång festandet direkt. När klockan slog 5 kom jag och Erika i säng och vi var dom sista. Medans nattiz hade samlat ett gäng runt hennes sovsäck som vi fick ligga och lyssna på. Nejdå, det tog kanske 5 minuter efter jag och erri legat sked sen somna vi.

Vi fick små madrasser som man placera på en gräsmatta där dom flesta sov, vi också, sedan några låg i tält inne i stugan och i bilarna. Jag som fryer och blir sjuk i joggingdress ochduntäcke inomhus. Fick såklart ont i halsen utav att sova utomhus i joggingdress och sovsäck. Men jag tänkte att det inte var så farligt och fortsatte dagen med en massa bad och sol. Det var så varmt så vi fick doppa oss var 5 minut. Precis så som det ska vara. Det kändes som utlandssemester men också som man var på ett läger. Vi fick mat lagad till oss, och vi bara fanns och gjorde vad vi ville. Hyper mysigt. Senare vila vi middag, eftersom vi inte fått för mycket sömn natten innan.

Vi vakna av att det var dax att binda midsommarkrans, men jag och erri orka inte resa oss. Så en timme efter när vi samlat kravt var det mesta slut. Erika band ihop sina sex blommor med gummiband och jag tog slut på ståltrden. Det såg inte bra ut. Så det är förklaringen till att Nattiz och Mathilda har på sig sina kransar på alla bilder och inte vi. haha.

Sedan fortsatte det i riktig Svenskmidsommaranda. Vi dans runt midsommarstången, åt svensk midsommar mat och hade så himla trevligt. Jag har inte firat så här mycket midsommar sen jag var liten. Typ jätte liten och var hos mormor och moster i kristianstad och lekte runder med alla andra barn. Så detta var verkligen jätte trevlgit att man gjorde exakt allting man ska göra.

Tyvärr var jag då sjuk, så när det blev det där vanliga festandet palla jag inte mer, så fick medicin och låg och prata med Madde någon timme. Vid 12, kändes det som klockan var 4, och vi hade ingen koll på tiden. Jag gick då och la mig och sov till frukostklockan ringde. Sedan resterande av tiden kvar vid Clear lake, spendera jag i skuggan vilandes hela dagen.

Inga kommentarer: