torsdag 17 juli 2008

Resan

I tisdags kväll bar det då av mot flygplatsen. Flyget tog oss till Guadalajara i Mexico, sedan vidare mot Mexicocity. och till slut landa vi i Cancun. På eftermiddagen på onsdagen. Hela grejjen när vi skulle ta vårt bagage, var lite rolig. Dom hade typ ett lögndetektortest, som man fick trycka på och jag som var nervös för jag tappat bort mitt bagage 2 minuter innan, klara inte testet, så dom kolla igenom min väska. När vi sedan kommer ut möts vi av en härlig värme, och väldigt trevliga människor. Dom bar våra väskor och höll våra händer när vi skulle gå ut ur bilen.

Vi kom till hotellet, Hotell oasis, Vi möts av en massa halvnakna ungdomar, tror jag, vi la mest märke till alla halvnakna killar. Vi stod nog i fem minuter och bara kolla oss omkring. Sedan cheeka vi in. Och dom fråga hur gamla vi var, och vi börja bli lite oroliga. Men the drinkingage i Cancun är 18, så det var inga problem, (Även 16 och 17 åringar fick dricka så) Sedan gick vi upp til rummet, vi bodde längs ned i korridoren, kunde dock vatt bättre. Men allting annars var bra så ska inte klaga. Vi packa upp och begav oss ner till poolområdet. Vi såg en massa andra ungdomar, poolbarer och havet. Riktigt fint var det. Sedan gick vi till ett Thaiställe och åt middag.

Vi gick sedan upp och sov lite middag, Sömnen vi fått på flyget var inte den bästa. Det tog tid innan vi orka göra ved oss och när jag väl är på g. Ja då funkar inte duschen som den ska, men efter 30 minuters väntetid var det fixat. Och jag och Nattiz börja göra ved oss.

Vi gick ner till barerna och börja dricka en massa, Lite öl, lite drinka och lite Tequila. Jag bara älskar när det är gratis. Sedan var alla chockade för att vi drack Tequila, så en kille kommentera det till Nattiz och efter det var vi med han och hans syskon hela natten. The Pennsylvaniacrew. Dom var verkligen jätte trevliga och Nattiz har nu ändrat sin åsikt om amerikanare.

Nattiz och Paul begav sig till stranden och fick se en jätte sköldpadda. Medans jag, Matt, Vinnie och Joey bada i poolen. Sedan blev det lite problem, för vi fick tydligen inte vara på ett ställe. Och vakten tyckte vi skulle gå till receptionen, men det tyckte inte Vinnie. Så han börja tjafsa emot och dom skulle ringa polisen och hit och dit. Till slut blev han utkastad och behövde lämna hotellet några timmar och jag va tuvngen att gå upp på mitt rum. Men sen kom Paul och rädda honom.

Och Nathalie kom hem alldeles sandig, hon tog en dusch, sen gick vi ner för nattamat och somna gott efter det.

Inga kommentarer: