torsdag 17 juli 2008

Veckan som gått

Veckan som gått har bestått av massa träning, massa jobb och försökt ta igen en massa sömn. Redan i måndags träffades vårt swdishgang och jag och nattiz berätta allt om vår underbara semester och dom blev lagom avundjuka. Men det är okej för alla utom Erika ska till Miami i november. Arbetsdagarna har varit långa, inte längre än vanligt, men med lite sömn har dom kännts längre. Sedan tisdagen var jag ledig på dagen och la bara i sängen och vila mig, för att sedan jobba kväll. Onsdag och torsdag har Cissi och Archie kommit över för lite umgänge.

Imorogn är det dags för Clearlake igen. Denna gången är det absolut skandinavium och alla länder ska tävla mot varandra om vilket land som är det bästa. Fast vi vet ju redan att det är Sverige, men dom vill endå ha en tävling. I alla fall så ska inte Erika med, för hon har fått besök och hennes värdmamma väntar bebis så Erika måste vara tillgänlig.

Egentligen skulle jag inte heller följt med eftersom mina värdföräldar ska på konsert imorogn, Coldplay och dom har betalat 400 dollar, så inget som ställs in för min skull precis. Vilket jag inte heller tycker. Men dom (Erin) erbjöd sig endå att fråga grannen, som alltid passar katten när vi är borta, om hon kunde passa barnen.

Vilket hon kunde, men mitt villkor för att få åka var att om hon skulle sjukanmäla sig så är det mitt ansvar att ta hand om barnen, vilket jag verkligen köper. Sedan ska jag lämna över barnen till henne kl 7.30. Innan dess ska jag ha förberett allting för sängen så hon bara behöver lägga dom, och endå är det hon som får betalt? Men ja det är ju nästan som dom är mina egna barn. men blir lite kivigt, tur föräldrarna åker iväg tidigt så jag hinner packa och förbereda allting under dagen. Annars hade det blivit jobbigt.

I alla fall ikväll möte jag upp Nattiz och Cissi för att shoppa lite gula och blå kläder (Sveriges flagga), Jag hitta strumbyxor, ett par gula och ett par blåa sen ska det matchas ihop med lie gammalt och lite nytt så blir det nog bra. Jag ser jätte mycket fram emot detta. Bara inte barnvaken sjukanmäler sig eller något nu. Eller jag, som förra gången blir mega sjuk och tråkig. Nej denna gången ska jag ladda med medicin och Tequila. Så jag blir berusad innan jag hinner känna det sjuka. Så denna helgen kör vi hårt. Goooo Sverige!

Inga kommentarer: