fredag 4 juli 2008

Gårdagen

Ja gårdagen var en av dom bästa dagarna jag spenderat med min värdfamilj. Det kändes inte som jag jobba en massa. Och vi hade kul. Jon och Erin bråka inte riktigt lika mycket som dom brukar. Det bidrog mycket till att dagen var bra. Barnen var också på jätte gott humör. Sedan smittar väl Jessica och Chads attityd till sina barn av sig på Jon och Erin också.

I alla fall dagen börja med att jag börja och Jessica och Erin gick ut och sprang, Jon och Chad jobba. Så jag tog hand om alla 4 barnen. Klädde på dom och smörjde in dom med en massa sunscreen. Sedan lekte vi en massa.Vid 12 skulle dom iväg till The skimountain, som nu är en väldigt populär utsiktsplats för sommarturisterna. Där skulle dom ha picnic och jag skulle få tid för mig själv. Och gå ut och springa.

Precis när dom är på väg att köra frågar Jon mig om jag inte ska med. Så sa jag att detta troligtvis var den enda lediga tiden jag hade under dagen och jag ville springa en runda idag. Så sa han att han tyckte jag skulle följa med och inte missa detta och jag kunde få springa lite senare. Så jag följde med.

Det var jätte mysigt och silken utsikt. Chase och Charlie börja bli gnälliga så dom gav upp. så ala förutom Jon och Hayden begav sig hemåt. Jon och Hayden hade bestämt sig för att bege sig till en snölplätt, dit kom dom och kasta snöbollar i början på julimånad. Måste bara förklara att vi först är 6000 feet ovanför havet och sen 3000 feet till på berget, Så där var snö, samtidigt som det var jätte varmt.

Vi begav oss hemmåt och alla barnen sovmiddag. jag satt vid dator prata lite med Erin, Jon och Mema. När barnen sen vakna upp begav jag mig ut på en runda runt loopen. 2 km, tog 15 minuter. Sedan hade jag 15 minuters paus, sedan fråga jag erin om jag fick sprinag en till. Och konstigt nog tog det exakt samma tid. haha. Så 4 km var insprugna.

Jag och Chase tog ett bad och sedan kom Charlie också så gav henne ett bad också. Vi alla åt middag och sedan begav vi oss till rodeon. Detta var väldigt annorlunda. Såg dom inte till så djuren blev skadade så såg dom till så dom själva blev skadade. Men i slutet kände jag mig som alla andra dumma amerikanare som applådera när dom fånga kalvarna. haha. Detta är inget som någon gångi livet kommer intressera mig, men nu har jag sett det i alla fall.

Det roliga är att vi satt vid ett gäng ungdomar och dom är så tönna här i Idaho. Detta är riktigt landet, där dom skär av skjortarmarna och tror dom är coola. Går i stora boots så dom ska kunna trampa i hästskit, plus bonnabränner. Detta är så landet, heeela deras attityd. haha. Asså har dom inget och göra så när rodeon är i stan/byn, samlas dom där varje kväll och sitter och dricker öl. Ja det låter rätt mysigt, men det är såååååå landet. haha.

Inga kommentarer: